Bezpieczeństwo danych w e-commerce – Konferencja dla sklepów internetowych

 

Każdy przedsiębiorca działający w internecie powinien dbać o swój wizerunek. Na pozytywną ocenę e-commerce wpływają nie tylko przystępne ceny oraz dogodne formy płatności i dostawy, lecz także, a może przede wszystkim, bezpieczeństwo kupowania. Z tego powodu właściciele biznesów e-commerce muszą skupić się na tym niezwykle ważnym aspekcie równie mocno, jak w przypadku dogodnych warunków reklamacji i zwrotu towarów.

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym

Postanowienia do­ty­czące da­nych oso­bo­wych znaj­dują się naj­czę­ściej w re­gu­la­mi­nie i po­li­tyce pry­wat­no­ści. Sprzedawca wska­zuje, że prze­twa­rza dane w celu re­ali­za­cji za­mó­wie­nia oraz in­for­muje klienta, że ten może wy­ra­zić do­dat­kowe zgody na prze­twa­rza­nie da­nych w ce­lach mar­ke­tin­go­wych, otrzy­my­wa­nia new­slet­tera, in­for­ma­cji han­dlo­wych.

Same po­sta­no­wie­nia w re­gu­la­mi­nie i po­li­tyce pry­wat­no­ści to jed­nak nie wszystko, czym trzeba za­jąć się, gdy cho­dzi o dane oso­bowe w skle­pie in­ter­ne­to­wym. Konieczne jest jesz­cze:

  • od­po­wied­nie za­pro­jek­to­wa­nie pro­cesu zbie­ra­nia zgód od klienta na prze­twa­rza­nie da­nych,
  • iden­ty­fi­ka­cja i wy­od­ręb­nie­nie po­szcze­gól­nych zbio­rów da­nych w ob­rę­bie e-sklepu,
  • za­war­cie umów o po­wie­rze­nie da­nych,
  • przy­go­to­wa­nie we­wnętrz­nej do­ku­men­ta­cji ochrony da­nych,
  • zgło­sze­nie zbio­rów da­nych do GIODO,
  • wdro­że­nie pro­ce­dur prze­strze­ga­nia da­nych w fir­mie i prze­szko­le­nie pra­cow­ni­ków.

O tych i innych obowiązkach ciążących na sprzedawcy mówiła w czasie piątkowej konferencji dla najlepszych sklepów internetowych Ewa Niesiołowska, Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem InformacjiServus Comp Data Security. 

Uczestnicy Konferencji zapoznali się również z praktycznymi informacjami na temat zabezpieczenia infrastruktury, korespondencji mailowej oraz technikami informatycznymi i socjotechnicznymi ataków, jakie stosują obecnie hakerzy. Ta część prelekcji była domeną Artura Nemsa, który od lat dba o bezpieczeństwo danych klientów Firmy WAYNET

Uczestników konferencji gościł urokliwy Folwark Stara Winiarnia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *