Każdy przedsiębiorca działający w internecie powinien dbać o swój wizerunek. Na pozytywną ocenę e-commerce wpływają nie tylko przystępne ceny oraz dogodne formy płatności i dostawy, lecz także, a może przede wszystkim, bezpieczeństwo kupowania. Z tego powodu właściciele biznesów e-commerce muszą skupić się na tym niezwykle ważnym aspekcie równie mocno, jak w przypadku dogodnych warunków reklamacji i zwrotu towarów.
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym
Postanowienia dotyczące danych osobowych znajdują się najczęściej w regulaminie i polityce prywatności. Sprzedawca wskazuje, że przetwarza dane w celu realizacji zamówienia oraz informuje klienta, że ten może wyrazić dodatkowe zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych, otrzymywania newslettera, informacji handlowych.
Same postanowienia w regulaminie i polityce prywatności to jednak nie wszystko, czym trzeba zająć się, gdy chodzi o dane osobowe w sklepie internetowym. Konieczne jest jeszcze:
- odpowiednie zaprojektowanie procesu zbierania zgód od klienta na przetwarzanie danych,
- identyfikacja i wyodrębnienie poszczególnych zbiorów danych w obrębie e-sklepu,
- zawarcie umów o powierzenie danych,
- przygotowanie wewnętrznej dokumentacji ochrony danych,
- zgłoszenie zbiorów danych do GIODO,
- wdrożenie procedur przestrzegania danych w firmie i przeszkolenie pracowników.
O tych i innych obowiązkach ciążących na sprzedawcy mówiła w czasie piątkowej konferencji dla najlepszych sklepów internetowych Ewa Niesiołowska, Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w Servus Comp Data Security.
Uczestnicy Konferencji zapoznali się również z praktycznymi informacjami na temat zabezpieczenia infrastruktury, korespondencji mailowej oraz technikami informatycznymi i socjotechnicznymi ataków, jakie stosują obecnie hakerzy. Ta część prelekcji była domeną Artura Nemsa, który od lat dba o bezpieczeństwo danych klientów Firmy WAYNET
Uczestników konferencji gościł urokliwy Folwark Stara Winiarnia.
Dodaj komentarz