WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ O KWESTIACH PRAWNYCH: LEGALNY E-MAIL MARKETING cz.1

 

LEGALNY E-MAIL MARKETING - część 1

 

Dowiesz się:

  • Jakie przepisy prawne regulują kwestie kampanii e-mailingowych w Polsce?
  • Jak poprawnie konstruować wymagane prawem zgody i legalnie pozyskiwać
    bazy danych?
  • Jakie kary grożą za nieprzestrzeganie przepisów?

 

Jeżeli właśnie zastanawiasz się, czy wysyłasz swój mailing legalnie – ten artykuł jest dla Ciebie!

Wysyłając mailing do naszych klientów musimy przestrzegać obowiązujących przepisów. Konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na przetwarzanie ich danych w celach marketingowych bez uzyskania uprzednio zgody. Źle przeprowadzona kampania może nam przynieść więcej kłopotów niż pożytku – od irytacji potencjalnych klientów i nadszarpnięcia naszego wizerunku po konsekwencje prawne.

W Polsce, aby dobrze prowadzić kampanie e-mail marketingowe należy przestrzegać postanowień trzech ustaw:

  1. Ustawy o ochronie danych osobowych (u.o.d.o)
  2. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (u.ś.u.d.e)
  3. Ustawy Prawo telekomunikacyjne (u.p.t)

Jeżeli się do nich nie zastosujemy może nam grozić nieprzyjemny kontakt ze strony Generalnego Inspektora Danych Osobowych (GIODO), Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), a nawet konieczność zapłaty kary finansowej lub sprawa w sądzie.

Co w praktyce wynika dla nas z ustaw i jakie działania musimy podjąć, aby pozostawać
w zgodzie z prawem?

Wysyłanie informacji handlowych do osób fizycznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej może odbywać się wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody odbiorców na otrzymanie takich informacji. Środkami komunikacji elektronicznej są m.in. e-mail, SMS, MMS, systemy oraz strony www.

Każda wiadomość służąca bezpośredniemu lub pośredniemu promowaniu naszej firmy, jej usług lub produktów, a która nie była zamówiona przez odbiorcę jest traktowana jako spam. W praktyce każdy e-mail komercyjny spełnia te kryteria i wcale nie muszą to być typowe mailingi reklamowe – dotyczy to także newsletterów i subskrypcji - wszystkiego, co przynosi ma nam realne korzyści za pomogą kontaktu mailowego.

Zatem kluczowym pojęciem w e-mail marketingu jest zgoda, a właściwie kilka rodzajów zgód- wynikających z trzech aktów prawnych wskazanych powyżej:

  1. zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych (u.o.d.o)
  2. zgoda na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczna (u.ś.u.d.e)
  3. zgoda na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego dla celów marketingowych (u.p.t)

W kolejnej części dowiecie się jak uzyskać zgody.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.