RODO – backup i archiwizacja – czas na przemyślane decyzje

backup-kopie-bezpieczenstwa

Powoli do świadomości przedsiębiorców, urzędników dociera informacja, że od 25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie unijne porządkujące politykę ochrony danych osobowych RODO.

RODO to skomplikowany temat, który tylko z pozoru wydaje się łatwy. Pomijając kary jakimi może być obarczona firma za niedostosowanie się do przepisów, należy pamiętać o wielowątkowym podejściu do tego tematu. Jednym z ważnych, o ile nie najważniejszym ogniwem tej układanki ma być backup wszystkich informacji zawierających dane wrażliwe.

Śledząc praktyki polskich przedsiębiorców doskonale wiemy, że backup jest przeważnie postrzegany jako zło konieczne. W zasadzie nie prowadzi się polityki backupu i to jest porażające. Klienci często muszą otrzymać przemawiający do wyobraźni argument, aby zrozumieć wagę problemu. Co zrobić gdy np. piorun uszkodzi całą infrastrukturę informatyczną firmy, jak przywrócić system do ponownej pracy, aby firma mogła nadal działać? I tu dochodzimy do sedna problemu. Backup i archiwizacja to podstawowe kwestie w polityce RODO. Każdy właściciel firmy niezależnie od tego, czy jest to firma państwowa czy prywatna, będzie zobligowany do prowadzenia specjalnych rejestrów czynności przetwarzania, w których będzie musiał potwierdzić stosowanie polityki backupu i archiwizacji, biorąc pod uwagę jedynie dobre praktyki. Działania te będą musiały być opisywane, gdyż w razie kontroli konieczne będzie udostępnienie rejestrów czynności przetwarzania, które muszą być zgodne z realizowaną polityką backupu. Pełnowartościowy backup zabezpiecza wszystkie przetwarzane dane powiązane z danymi wrażliwymi – osobowymi. Prowadzenie backupu na odpowiednim poziomie gwarantuje możliwość odtworzenia danych po ewentualnym uszkodzeniu głównej infrastruktury i ponowne uruchomienie całego systemu.

Na bieżąco należy sprawdzać, czy wykonywane pliki backupu są pełnowartościowe i czy nie zostały uszkodzone. Raz na kwartał warto wykonać próbne odtworzenie danych w środowisku testowym, gdyż tylko w ten sposób można jednoznacznie potwierdzić wartość wykonywanych kopii.

Nowe przepisy RODO gwarantują też klientowi pełne zapomnienie tzn. w każdej chwili klient może się zwrócić z prośbą o wykreślenie jego danych z naszej bazy, z uwzględnieniem plików backupowanych. Uzyskujemy w ten sposób pewność, że w razie odtworzenia danych z backupu nie przywrócimy do bazy danych klienta, który prosił o ich usunięcie.

Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z naszymi audytorami, którzy szczegółowo wyjaśnią problematykę backupu i odpowiedzą na pytania związane z nową polityką ochrony danych osobowych RODO. Audytorzy Servus Comp Data Security służą również pomocą we wdrożeniu pełnej polityki RODO w Państwa firmie.

Zapraszamy do naszego sklepu w celu zapoznania się z naszą ofertą urządzeń do backupu:

Backup na dysk:

http://servus-comp.pl/29-dell%E2%84%A2-powervault-nx

http://servus-comp.pl/13-pamiec-masowa

Backup na taśmę:

http://servus-comp.pl/101-backup-na-tasme

Realizacje:

http://www.servus-it.pl/portfolio/biblioteka-tasmowa-dell-powervault-tl2000-rack-2u/

http://www.servus-it.pl/portfolio/dell-macierz-powervault-3200i-rack/

 
 
Zapraszamy na naszą stronę internetową www.servus-it.pl gdzie można przeczytać informacje na temat backupu.

http://www.servus-it.pl/backup/

http://www.servus-it.pl/backup/archiwizacja-danych/

 

Chronimy dane Firm!

Servus Comp Data Security , Mazowiecka 25/502  30-222 Kraków
  tel.  +48 12 631 91 22   biuro@servus-comp.pl
 

PODEJMIEMY DLA PAŃSTWA KAŻDE WYZWANIE!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *