SZKOLENIA - WARSZTATY - KONFERENCJE - WIZYTY REFERENCYJNE
Nasze szkolenia
przeznaczone są dla pracowników i kadry zarządzającej. Nasza kadra szkoleniowa to doświadczeni eksperci. Zlecenia na szkolenia przyjmujemy na konkretne zapotrzebowanie np. przeszkolenie pracowników działu handlowego w celu zwiększenia sprzedaży. W pierwszym etapie proponujemy przeprowadzenie audytu „tajemniczy klient” – mystery shopper, aby w realnych warunkach poznać problemy z jakimi boryka się Państwa personel w kontakcie z często trudnym klientem. Po analizie wyników tego audytu sugerujemy tematykę szkoleń, zwracając baczną uwagę na korektę złych nawyków. Szkolenia te są często prowadzone w formie warsztatów, podczas których na konkretnych przykładach odbywa się kompleksowa analiza przypadku.
1.
Obsługa klienta w placówkach bankowych
CELE SZKOLENIA:
- poznanie i doskonalenie zasad oraz umiejętności profesjonalnej obsługi klientów w oddziale banku,
- ugruntowanie wiedzy z zakresu standardów obsługi klienta banku;
- przećwiczenie sposobów radzenia sobie z różnymi stylami komunikowania się podczas obsługi, w tym wypracowywanie skutecznych i wartościowych sposobów na zwiększenie jakości obsługi oraz poprawy sposobów budowania długotrwałych relacji z klientami banku;
- doskonalenie zasad efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
- doskonalenie postawy asertywnej w kontakcie z tzw. trudnym klientem;
- poznanie i przećwiczenie technik aktywnego słuchania oraz sztuki prezentowania produktów oraz usług bankowych;
- poznanie sposobów na sprawną identyfikację i zaspokajanie potrzeb klientów w procesie ich obsługi w oddziale banku.
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Wpływ jakości obsługi klienta na konkurencyjność i pozycję banku na rynku
- Misja banku i wynikające z niej standardy profesjonalnej obsługi klienta;
- Co ułatwia, a co utrudnia osiąganie ponadprzeciętnych wyników oddziału bankowego?- profesjonalna obsługa klienta a dochodowość banku/oddziału
- Podstawowe standardy obsługi klienta banku
- Powitanie klienta w placówce
- Zarządzanie kolejką
- Model przyjmowania dyspozycji klienta
- Działania pro-sprzedażowe
- Pożegnanie klienta
- Model przyjmowania reklamacji
- Skuteczna komunikacja jako podstawa pozyskania i utrzymania klienta banku
- Zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej w oddziale banku;
- Bariery komunikacyjne, czyli czego należy unikać w kontakcie z klientem
- Zasady budowania zaufania i lojalności jako podstawa długotrwałych relacji z klientem oddziału banku
- Psychologia obsługi klienta
- Pozytywne pierwsze wrażenie - czynniki budujące pozytywne pierwsze wrażenie w relacjach z klientem banku (wygląd, postawa, ubiór, kompetencje pracownika oddziału banku na tle ich oceny przez klienta oraz jako miara wyróżnienia Oddziału na rynku lokalnym)
- Umiejętność rozpoznawania i spełniania oczekiwań klientów banku
- Rola i znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie obsługi klientów banku
- Zwroty pożądane i niepożądane w procesie obsługi klientów oddziału banku
- Zaspokajanie potrzeb klienta
- Rozpoznawanie i wspieranie potrzeb klienta oddziału banku
- umiejętność prezentowania korzyści z proponowanych produktów i usług bankowych adekwatnie do zdiagnozowanych potrzeb klienta
- Prezentowanie rozwiązań językiem korzyści
- cecha- zaleta-korzyść – a model sprzedaży i obsługi klienta
- techniki prezentacji produktów i usług bankowych
- Sposoby radzenia sobie z tzw. trudnym klientem
- Typy klientów i sposoby skutecznej komunikacji w zależności od zdiagnozowanego typu (klient niezdecydowany, obojętny, roszczeniowy, manipulacyjny, niekulturalny, agresywny)
- Postawa asertywna w komunikacji z klientem
2.
Sprzedaż produktów bankowych
CELE SZKOLENIA:
- poznanie metod skutecznego nawiązywania kontaktu z nowym klientem oraz efektywnego utrzymywania relacji z obecnym;
- nauczenie się poprawnej identyfikacji potrzeb klienta;
- sięgnięcie w głąb siebie i identyfikacja budujących oraz ograniczających przekonań, które rzutują na podejście do tematu aktywnej sprzedaży produktów bankowych;
- poznanie i przećwiczenie zasad kreowania wizerunku profesjonalnego pracownika banku;
- poznanie modeli i trendów sprzedażowych obowiązujących w bankowości;
- nabycie umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu na każdym etapie procesu sprzedażowego;
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Czym jest sprzedaż?
- Sprzedaż wczoraj i dziś- modele i trendy sprzedażowe
- Schematy myślenia o sprzedaży i ich eliminowanie
- Dlaczego jestem sprzedawcą?- czyli o motywacji wewnętrznej
- Budująca i ograniczająca moc przekonań związanych ze sprzedażą
- Struktura procesu sprzedaży produktów bankowych
- Otwarcie i budowanie relacji w sprzedaży produktów bankowych
- Komunikacja z klientem
- Aktywne słuchanie i badanie potrzeb klienta
- Język korzyści w sprzedaży produktów bankowych
- Zamknięcie sprzedaży
- Radzenie sobie z oporem i zastrzeżeniami w sprzedaży produktów bankowych:
- Powody oporu i zastrzeżeń klienta, m.in. stereotypy, brak relacji, niedostosowanie przebiegu rozmowy do potrzeb klienta, brak umiejętnego uświadomienia korzyści
- Psychologia zachowań klienta
- Rodzaje osobowości klientów banku - typologia klienta
- Psychologiczne uwarunkowania zachowań klientów banku
- Telemarketing - czyli promocja, sprzedaż i obsługa klienta banku przez telefon
- Jak efektywnie wykorzystywać telefon w procesie profesjonalnej obsługi klienta
- Aktywność pro-sprzedażowa w kontakcie telefonicznym
- Analiza klientów i ich potencjału rozwoju dla banku
- Klient banku i jego znaczenie w osiąganiu pozycji banku na rynku
- Segmentacja klientów: dochodowy, niedochodowy, rozwojowy, nierozwojowy
- Marketingowe techniki obsługi klientów bankowych - źródła informacji o kliencie
- Badanie postaw i opinii klientów - rozpoznawanie oczekiwań i potrzeb
- Klienci banku: segment prestiżowy i „VIP” – jak efektywnie prowadzić z nimi sprzedaż oraz budować relacje?
- Klienci banku: segmentPremium i PRIVATE BANKING - jak obsługiwać i budować z nimi relacje oparte na zaufaniu oraz najwyższym poziomie profesjonalizmu świadczonych usług?
- Mierniki jakości obsługi klientów i ich lojalnościz punktu widzenia rozwoju i budowania pozycji oddziału banku
3.
Zarządzanie pracownikami placówek bankowych
CELE SZKOLENIA:
- Poznanie i przećwiczenie technik wywierania wpływu na innych.
- Otrzymanie informacji zwrotnej na temat indywidualnych zasobów w kontekście wywierania wpływu.
- Uporządkowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu przewodzenia innym.
- Zidentyfikowanie preferowanego stylu przewodzenia oraz poznanie jego wad i zalet
- Poznanie zasad dotyczących formułowania wizji.
- Rozwinięcie umiejętności komunikacji z zespołem w oparciu o konkretne techniki.
- Poznanie przyczyn spadku motywacji u pracowników oraz metod zapobiegania.
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Lider i jego misja, wizja, tożsamość:
- „Jasna wizja oznacza jasne metody”- formułowanie inspirującej wizji banku
- Tożsamość oraz misja lidera i jej wpływ na zaangażowanie pracowników.
- Siła Twojego wpływu na innych:
- Wywieranie wpływu a sprawowanie władzy.
- Czynniki wywierania wpływu na ludzi.
- Komunikacja niewerbalna a wywieranie wpływu,
- Znajomość siebie: określenie naturalnych predyspozycji, cech osobowościowych i Twoich zasobów w kontekście wywierania wpływu na innych (poznanie siebie z wykorzystaniem standaryzowanych testów psychologicznych i informacji zwrotnej).
- Ty a przywództwo:
- Kim jest lider i jaka jest jego rola?
- Od zarządzania do przewodzenia – gdzie jesteś?
- Czynniki budujące Twój autorytet w roli lidera.
- Koncepcje przewodzenia innym na przestrzeni lat a Twoja praktyka.
- Style przewodzenia i ich wpływ na Twój zespół.
- Twój preferowany styl przewodzenia - diagnoza.
- Różnorodność jako siła napędowa zespołu:
- Identyfikacja ról w Twoim zespole.
- Role w zespole a komunikacja, współpraca i przewodzenie.
- Budowanie Twojego zespołu w oparciu o koncepcję ról.
- Twoja rola w zespole - autodiagnoza.
- Umiejętności skutecznego Lidera:
- Komunikacja lidera - stawianie granic; pytania i parafraza; odmawianie; informacja zwrotna; przekazywanie trudnych decyzji; „zdarta płyta”; nagradzanie; korygowanie zachowań; rozwiązywanie konfliktów w zespole.
- Motywowanie zespołu - identyfikacja przyczyn spadku motywacji; motywacja finansowa i pozafinansowa; techniki budowania motywacji do pracy.
- Rozwój pracowników - coaching i mentoring jako liderskie narzędzia służące rozwojowi pracowników.
- Najczęstsze liderskie błędy.
Nasz zespół to wysokiej klasy specjaliści, z ponad 30-letnim doświadczeniem w dziedzinie szeroko pojętej technologii IT, znający zagadnienia systemów bezpieczeństwa.
W skład zespołu wchodzą doświadczeni audytorzy posiadający m.in. Certyfikat Audytora Wiodącego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001.